Το MedPhoto Festival είναι ένα διεθνές φεστιβάλ φωτογραφίας με επίκεντρο το Ρέθυμνο που πραγματοποιείται μέσα από τη συνεργασία μιας συλλογικότητας φωτογράφων, επιμελητών, δημοσιογράφων, σχεδιαστών και ερευνητών με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης.  Με τη συμβολή ενός ευρέως δικτύου χορηγών και με τη υποστήριξη εκ μέρους δημόσιων φορέων (Υπουργείο Πολιτισμού, Δήμος Ρεθύμνου, Περιφέρεια Κρήτης), έχει διοργανώσει από το 2016 μέχρι σήμερα εκθέσεις, εργαστήρια, εκδόσεις, προβολές, διαλέξεις και ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις ανά την Ελλάδα, όλα προσανατολισμένα στην προώθηση ενός κοινωνικού και καλλιτεχνικού διαλόγου γύρω από κρίσιμα ζητήματα της εποχής μας. Το MedPhoto έχει αναπτύξει συνεργασίες με σημαντικούς διεθνείς και εγχώριους οργανισμούς του πολιτισμού όπως το Μουσείο Μπενάκη, το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, το φεστιβάλ Circulations, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου και το φεστιβάλ της Ragusa μεταξύ άλλων, επιδιώκοντας επιπλέον να συμβάλει στην κατανόηση του ρόλου της φωτογραφίας στον σύγχρονο οπτικό πολιτισμό.

.

Οργανωτική Ομάδα

Παύλος Φυσάκης
καλλιτεχνικός διευθυντής

Γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Είναι συνιδρυτής της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Depression Era. Έχει εργαστεί σε εφημερίδες και περιοδικά και έχει διδάξει φωτογραφία στη σχολή Focus School of Photography & New Media. Το φωτογραφικό του έργο έχει παρουσιαστεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στο BOZAR (Βρυξέλλες), στη Μπιενάλε της Νίκαιας, στο Slought (Φιλαδέλφεια, ΗΠΑ), στο Unseen (Άμστερνταμ), στη PhotoBiennale Θεσσαλονίκης, στο Φεστιβάλ Circulations (Παρίσι), στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, στο Art Space Pythagorion, στο Ωδείο Αθηνών, στο Μουσείο Μπενάκη. Το φωτογραφικό του λεύκωμα «Land Ends» τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερου ελληνικού φωτογραφικού λευκώματος για το 2010.

Μαρία Μαραγκού
διευθύντρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης

Η Μαρία Μαραγκού είναι κριτικός τέχνης – επιμελήτρια, υπεύθυνη του καλλιτεχνικού προγραμματισμού του Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, στη γενέτειρά της το Ρέθυμνο. Εργάστηκε στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία από το 1982 έως το τελευταίο φύλλο, ως κριτικός τέχνης ενώ έχει οργανώνει πάνω από 40 εκθέσεις σε θεσμικούς χώρους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είχε την επιμέλεια του ελληνικού περιπτέρου στη Μπιενάλε Βενετίας, δύο φορές [1995 και 2011] καθώς και στη Μπιενάλε Σάο Πάολο [1991]. Επικεντρώνει το ενδιαφέρον της σε ζητήματα της σύγχρονης τέχνης που συνδέονται με τη κοινωνία, όπως τη βία, το ρατσισμό ή το προσφυγικό. Είναι μέλος του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Τέχνης [AICA], του ICOM καθώς και της Ενωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών [ΕΣΗΕΑ].

Πάσκουα Βοργιά
επιμέλεια εκθέσεων, έρευνα

Σπούδασε πολιτιστική διαχείριση (ΜΑ) στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, οργανωτική ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης (με υποτροφίες Fulbright και Ωνασείου) και ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως ανεξάρτητη παραγωγός ντοκιμαντέρ και κειμενογράφος. Από το 2011 μέχρι το 2019 ήταν μέλος της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Depression Era, με καλλιτέχνες, φωτογράφους και συγγραφείς, στο πλαίσιο της οποίας συνεπιμελήθηκε και διοργάνωσε εκθέσεις, εργαστήρια και δημόσιες εκδηλώσεις και παρεμβάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το φθινόπωρο του 2015 συντονίζει τη σειρά «Λέξεις & Σκέψεις» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, διοργανώνοντας συμπόσια, εκθέσεις, εργαστήρια και φεστιβάλ που συνιστούν τόπους συνάντησης και πλαίσια συνεργασίας για τη διεθνή ακαδημαϊκή και καλλιτεχνική κοινότητα στην πόλη της Αθήνας. Από το 2016 είναι μέλος της επιμελητικής και οργανωτικής ομάδας τού MedPhoto Festival. Στην καλλιτεχνική και επιμελητική της πρακτική, εστιάζει στη διαλεκτική σχέση μεταξύ εικόνας και λόγου, ενώ διερευνά σημεία του οπτικού πολιτισμού, όπως τις νέες μορφές αισθητικής, ρητορικής και σχέσεων που προκύπτουν μέσα από τη σύγχρονη καλλιτεχνική πρακτική, τα media, και τον ψηφιακό κόσμο.

Δημήτρης Κεχρής 
επιμέλεια εκθέσεων, έρευνα

Ο Δημήτρης Κεχρής είναι φωτογράφος, κινηματογραφιστής, επιμελητής εκθέσεων και υποψήφιος διδάκτωρ Ιστορίας και Θεωρίας του Κινηματογράφου στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Ψηφιακές Μορφές Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Το έργο του έχει παρουσιαστεί στο Μουσείο Μπενάκη, στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στο Βυζαντινό Μουσείο, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και στην Galeria Hexagono (Βαρκελώνη). Το 2022 βραβεύτηκε από την ARTWORKS και συμμετείχε στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Κείμενά του για τη φωτογραφία και τον κινηματογράφο έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Το 2023 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Αιγόκερως το βιβλίο του «Το φιλμ-δοκίμιο και οι πολιτικές αισθητικές του», ενώ η ταινία του «Αθήνα, αγάπη μου» (2022) τιμήθηκε με βραβείο ντοκιμαντέρ στο 46ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Ελένη Παγκαλιά
σύνταξη και επιμέλεια κειμένων, μεταφράσεις, υπεύθυνη τύπου και επικοινωνίας

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Είναι απόφοιτη του τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται ως δημοσιογράφος και μεταφράστρια. Έχει συνδημιουργήσει το ηλεκτρονικό περιοδικό toperiodiko.gr, ενώ υπήρξε συντάκτρια και υπεύθυνη των Ειδικών Εκδόσεων στο περιοδικό «Δίφωνο». Συνεργάστηκε με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο στην ταινία «Το λιβάδι που δακρύζει».  Έχει ασχοληθεί συστηματικά με τον σύγχρονο χορό συμμετέχοντας στη χοροθεατρική ομάδα «Ακροποδητί», η οποία βραβεύτηκε το 2016 με το Βραβείο Χορού «Κάρολος Κουν» για την παράσταση «Medusa».

Έλενα Ντόσα
διεύθυνση παραγωγής

Γεννήθηκε το 1995 και ειδικεύεται στις πολιτιστικές παραγωγές και την πολιτιστική διαχείριση. Με πτυχίο Πολιτιστικής Διαχείρισης από το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού (Πάντειο Πανεπιστήμιο), συνέχισε τις σπουδές της στην Αειφόρο Τουριστική Ανάπτυξη μέσω της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, της Κοινωνίας και του Περιβάλλοντος (Πανεπιστήμιο Pantheon-Sorbonne, Παρίσι 1). Κατά τη διάρκεια των σπουδών της εργάστηκε ως βοηθός έκθεσης και παραγωγής σε πολιτιστικούς φορείς όπως το ΕΜΣΤ, το Μουσείο Μπενάκη, η ΣΤΕΓΗ του ιδρύματος Ωνάση, το ΝΕΟΝ και η Nieuw Dakota (Άμστερνταμ). Από το 2016 εργάζεται ως υπεύθυνη παραγωγής και περιοδείας στο Elliniko Theatro της Νέας Υόρκης, συντονίζοντας παραστάσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα διεθνώς. Από το 2017 συνεργάζεται με την εικαστική καλλιτέχνιδα Αιμιλία Παπαφιλίππου, από το 2019 είναι μέλος της Oneness Act και από το 2021 συντονίζει την παραγωγή και τις συνεργασίες του MedPhoto Festival και του πρώτου φεστιβάλ εικονογράφησης στην Ελλάδα, του illustradays.

 

Ιωάννης Μαρκάκης
γραφιστικός σχεδιασμός

Γεννήθηκε το 1988 στην Αθήνα και σπούδασε στο τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει εργαστεί ως freelance designer και art director από το 2012 έως το 2015, αναπτύσσοντας συνεργασίες με πολιτιστικούς οργανισμούς και πανεπιστημιακά ιδρύματα. Από το 2013 είναι συνδιοργανωτής της ημερίδας βιομηχανικού σχεδιασμού «Ελληνικό Ντιζάιν». Το 2018 συμμετείχε ως μέλος στην κριτική επιτροπή των Βραβείων Ερμής στην κατηγορία «Digital Design» και ως ομιλητής στο πανελλήνιο συνέδριο οπτικής επικοινωνίας «Design Athens». Τα τελευταία χρόνια αναλαμβάνει την καλλιτεχνική επιμέλεια εκδόσεων και τη γραφιστική επιμέλεια εκθέσεων. Παράλληλα με το design ασχολείται δημιουργικά με τη φωτογραφία, έχοντας συμμετάσχει σε εκθέσεις όπως: «The sense of an Ending» στην CAN Gallery (2017), «Follow me Home» στο Trii Art Hub (2018) και «Καλή τύχη» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση (2019).

Βίκυ Μπαρμπόκα
οργάνωση παραγωγής

Η Βίκυ Μπαρμπόκα σπούδασε στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Culture, Policy and Management στο City University of London. Εργάστηκε σε βρετανικούς πολιτιστικούς οργανισμούς όπως η Barbican, η Tate και η Royal Opera of London ως βοηθός παραγωγής καθώς και στο γραφείο Τύπου και Ενημέρωσης στο βρετανικό γραφείο Επικοινωνίας του Ευρωκοινοβουλίου (E.P.I.O.). Στην Ελλάδα εργάστηκε στην περιβαλλοντική οργάνωση WWF Ελλάς, ως υπεύθυνη επικοινωνίας και διοργάνωσης εκδηλώσεων στο πρόγραμμα «Καλύτερη Ζωή», ενώ από το 2017 μέχρι το 2022 ήταν υπεύθυνη προγραμμάτων βιώσιμης διατροφής και μείωσης σπατάλης τροφίμων. Το 2022 ανέλαβε τον σχεδιασμό και την παραγωγή των εκδηλώσεων του φεστιβάλ σύγχρονου χορού Arc For Dance Festival. Ως freelancer συνεργάζεται με καλλιτεχνικούς οργανισμούς (Tεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Κρατική Σχολή Χορού, Μουσικό φεστιβάλ Χίου, MedPhoto Festival) για την οργάνωση και παραγωγή καλλιτεχνικών φεστιβάλ και περιβαλλοντικών εκδηλώσεων.

Πηνελόπη Θωμαΐδη
γραφιστικός σχεδιασμός,
οργάνωση παραγωγής, έρευνα

H Πηνελόπη Θωμαΐδη είναι φωτογράφος ντοκιμαντέρ και σχεδιάστρια οπτικής επικοινωνίας, με πάθος για την έρευνα και ενεργό ρόλο σε εκπαιδευτικές και επιμελητικές πρωτοβουλίες. Σπούδασε εικαστικά στις Σχολές Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Universidad Complutense και είναι κάτοχος ΜΑ Καλλιτεχνική Παραγωγή και Έρευνα από τη Σχολή Καλών Τεχνών του Universitat de Barcelona, μελετώντας τις τομές καλλιτεχνικών πρακτικών και κοινωνικής δράσης. Απόφοιτος του προγράμματος Δημιουργικό Ντοκιμαντέρ και Φωτοειδησεογραφία των Spéos International School of Photography X Magnum Photos στο Παρίσι. Από το 2018 είναι μέλος του γαλλικού φωτογραφικού πρακτορείου Hans Lucas και συνεργάζεται με τον διεθνή και ελληνικό τύπο. Ήταν η βασική σχεδιάστρια της  κεντρικής έκθεσης του Athens Photo Festival 2024 που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη, ενώ έχει συμμετάσχει σε επιμελητικά εγχειρήματα  όπως τα Balkans Today και The Provinces. Έχει διδάξει φωτογραφία στο Photojournalism I στο BA (Hons) in Photography του ΑΚΤΟ και συχνά παρεμβαίνει σε εκπαιδευτικά προγράμματα σαν προσκεκλημένη ομιλήτρια. Το έργο της προσεγγίζει περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, εστιάζοντας συχνά σε θέματα που σχετίζονται με τη σχέση των ανθρώπων με τους τόπους που κατοικούν, τη μνήμη και τον αυτοπροσδιορισμό και έχει προβληθεί σε διεθνείς διοργανώσεις όπως: Circulation(s) στο Παρίσι, FIF Belo Horizonte, Helsinki Photo Festival, MedPhoto Festival, Athens Photo Festival, VOIES OFF screenings στην Arles. Η έρευνά της Under Pressure έλαβε την υποστήριξη του δημοσιογραφικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού iMEdD – Incubator for Media Education and Development και επιβραβεύτηκε με Special Mention από τα Urbanautica Awards, ενώ το 2018  η σειρά της A Zone to Defend απέσπασε το 1ο βραβείο Spéos Awards και ήταν finalist του La Bourse du Talent.

Αθανάσιος Κατσουγιάννης
γραφιστικός σχεδιασμός

Ο Αθανάσιος Κατσουγιάννης είναι σχεδιαστής, προγραμματιστής και εκπαιδευτικός. Η σχεδιαστική του πρακτική επικεντρώνεται στη σύνδεση ψηφιακών και αναλογικών αλληλεπιδράσεων στην καθημερινότητα μας. Δημιουργεί ιστοσελίδες, σχεδιαστικά εργαλεία και εμπειρίες που ανατρέπουν τις συνήθειες των χρηστών. Εξερευνά τα όρια νέων τεχνολογιών και ιδιαίτερων λειτουργιών τους που θα δώσουν ζωή στον στατικό κόσμο γύρω μας.